Evo kako se pojavljuju ravna mjesta
Kada gume ostanu u istom položaju dulje vrijeme, težina automobila uvijek se nalazi na istom mjestu. Ovaj proces iskrivljuje gume. Visoke i niske temperature utječu na elastičnost gume i dodaju se ovom procesu deformacije. Što je teži automobil, to je intenzivniji pritisak na gumu. Guma za karavan očito je izložena potpuno drugačijem opterećenju od guma mopeda. Možete vidjeti ravne točke na nekim gumama - guma više nije okrugla. Ove ravne točke su vidljive i kod vožnje. Udarci i poskakivanja. Takve deformacije nakon dugog stajanja mogu se same riješiti nakon prvog kilometra vožnje. Cijela stvar, naravno, nije suptilna njega za gume. To je stres za materijal i čini gume osjetljivije na daljnje oštećenje ili nove ravne točke. Ako osjećaj neravnine ostaje tijekom vožnje, to znači da je guma pretrpjela trajno oštećenje ili se pojavila neravnoteža. U oba slučaja, trebate je dovesti svom mehaničaru za procjenu i popravak.
Preventivne mjere
Ako znate da vaše vozilo nije u pokretu već dugo, možete spriječiti pojavu ravnih mjesta. Vozači klasičnih automobila, kabrioleta i motocikla (vozila koja se obično voze samo ljeti), vlasnici RV-a i prikolica trebali bi stoga razmisliti o tome unaprijed. Najjednostavnija stvar za napraviti jest, vjerojatno, samo ukloniti stare gume za vrijeme stajanja tako da se ravne točke uopće ne pojavljuju. Također je poželjno povećati tlak u gumama malo prije parkiranja vozila. Ako imate vremena za to, možete se pobrinuti da se guma i vozilo redovito kreću. Samo mala promjena položaja dovoljna je da se pritisak koncentrira na drugi dio gume. Međutim, to je mač s dvije ostrice, podizati automobil ili motocikl. S jedne strane, i gume i amortizeri se oslobađaju zbog nepostojanja kontakta s tlom. S druge strane, na ovjesu kotača pojavljuju se snage vučenja, prilično neobično opterećenje koje može dovesti do oštećenja. Važno je kada podižete, da to učinite na ravnoj površini. Inače, nosači mogu skliznuti. Postoje i razne varijante dokumenata za gume. Zračni jastuci ispunjeni su zrakom. Smješteni su u neinflateriranom stanju ispred kotača, a zatim je automobil uguran na njih, a jastuci su napuhani. Prije pumpanja trebali biste provjeriti da ispod jastuka nema oštrih predmeta. Postavljanje dodatnog jastučića može biti potrebno. Nadalje, tlak zraka mora se redovito provjeravati i ispraviti ako je potrebno dok automobil boravi na jastucima. To je osobito važno kada jastuk podliježe višim fluktuacijama temperature. Ostali jastučići za podmazivanje, nazvani jos i zaštitnici guma ili cipele za gume, sastoje se od mješavine pjene. Način primjene je isti u svim slučajevima. Jastuci pomažu da se osigura da gume nemaju ravnih mjesta, unatoč opterećenju na dnu. Na taj se način ne mogu deformirati. Jastuci su, međutim, vrlo skupi. Kompenzacija visine koju daje takav jastuk također je različita ovisno o proizvodu. Može se dogoditi da guma s visokim bočnim zidom bude gurana na tlo usprkos jastucima u gumama.